Tuesday, June 18, 2013

Yoghurt- och avokadoröra

En annan sak jag lärde mig av min syster på veckosslutet var att laga en perfekt förrätt/mellanmål. Lätt och snabb att laga, få ingredienser och verkligen jättegod, jag har gjort den åt mig själv både idag och igår. Hon gav mig tillstånd att sätta ut receptet här så nu gör jag det :) Det är alltså fråga om en röra med yoghurt, räkor och avokado. Avokado är en intressant ingrediens. Enligt mig smakar den ganska intetsägande i sig själv men genast då man kryddar den  med t.ex. lite salt och juice av citron eller lime så kommer smaken av avokadon fram jättefint och är underbar. Men till receptet.

Yoghurt och avokadoröra








Ingredienser (1-2 portioner):
1 avokado
ca 4 msk yoghurt
saft av en halv citron
(ev. skalade räkor)
kryddning efter smak, jag använde vitlök, citronpeppar, vitpeppar, salt och rejält med färsk persilja

Gör så här:
 Bara att gröpa ur avokadon och blanda ihop allt! Kan serveras i avokadoskalen.

No comments:

Post a Comment