Friday, June 7, 2013

Vattenmelonmojito

Ikväll fixade jag ytterligare en modifierad version av vattenmelonsorbeten, nämligen vattenmelonmojito! Mojito är min absoluta favoritdrink (förutom Coca-Cola) och vattenmelon tycker jag också otroligt mycket om så det kunde ju inte gå speciellt fel och det tycker jag inte heller att det gick. Här är receptet om ni vill testa :) Jag använde inga mått så har gissat mig fram lite i receptet, men bäst är det förstås att använda sitt eget smaksinne då man blandar drinken!

Min kamera gillade inte ljusförhållandena :(


Vattenmelonmojito 
(ca 1,5-2 liter)

Ingredienser:
1/4 vattenmelon
juice från 5 limefrukter
20 blad av mynta
1 liter sodavatten
1 dl rörsocker (vanligt strösocker funkar nog också!)
vit rom efter smak

Gör så här:
1. Skär vattenmelonen i kärnfria bitar och lägg dem i frysen i några timmar.
2. Blanda ihop sodavattnet med rörsockret.
3. Ta ut vattenmelonen ur frysen och mixa ihop den med limesaften och myntan.
4. Blanda ihop alla ingredienser och pynta med lite mynta ;) Det behövs ingen is i och med att vattenmelonen är fryst.


No comments:

Post a Comment