Wednesday, June 5, 2013

Tvålinpackning

Idag packade jag in lite tvål jag gjort tidigare, lavendeltvål och honungstvål.

Här är etiketterna jag fixade:




När jag skulle googla efter bilder på Nalle Puh så behövde jag bara skriva in "Winnie" i sökfältet för att förslaget "Winne the Pooh mental illnesses" skulle komma upp. Det fångade givetvis mitt intresse så måste kolla vad det var för något. Här är en bild som kom upp:


Tänk att jag inte har tänkt på det där tidigare :D Det stämmer så bra. Inte en speciellt frisk samling djur...

Nåjo såhär blev tvålförpackningarna...


Måste ännu fundera ut hur jag ska packa in "blommorna". Blev inte så bra när jag försökte... Tips tas gärna emot! :P




5 comments:

  1. Kan int du bara ta typ såntdär genomskinligt blomplast o lyfta upp kanterna (så att det ser ut som en liten påse), och sen knyta nån rosett kring det extra plastet så att det blir ett tajt och snyggt litet paket.

    ...Var min förklaring alls förståelig? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alltså typ cellofan? Tänkte faktiskt själv på det igår när jag försökte somna :D Det sku kunna bli riktigt snyggt :) Tack för tipset!

      Delete
  2. Ja! Cellofan! Jag satt o fundera o fundera igår men kund för allt i världen int komma på vad det heter. :D

    ReplyDelete
  3. Super fina etiketter! Vilket program använder du när du gör dom?
    Tacksam rör svar!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket! :) Fritt fram att låna dem om de råkar passa något (icke-kommersiellt) projekt.
      Ofta bygger jag upp dem av en ram (ofta en bild med något mönster) inom vilken jag sedan sätter namnet på produkten och eventuellt någon passande bild. Jag brukar göra grundjobbet i Paint (+ibland lite hjälp från Photoshop) för att sedan sätta till texten med hjälp av ipiccy.com. Fast jag alltså ofta använder två program så är det nog väldigt enkelt och går ganska fort att göra. Man skulle nog klara det bra med bara Paint också, men jag gillar iPiccys fonter :P

      Delete