Monday, March 24, 2014

Förvaring av pigment m.m.

Här kommer ett litet tips till andra nordiska tvåltillverkare. Tyvärr har denna hobby en tendens att ta över hemmet och åtminstone jag har inte ännu fått mina tvålingredienser och tillbehör så välorganiserade som jag skulle vilja ha dem (men jag är faktiskt hopplöst oorganiserad...). På veckosslutet kom jag dock ett steg närmare detta mål när jag hittade de här fiffiga burkarna i Tiger.



Förpackningarna kostade två euro styck och bestod av fem små burkar som fungerar som lock åt varandra. Jag tänkte att de skulle bli perfekt förvaring åt mina pigment, micas och andra ingredienser i pulverform. Dessa säljs ofta i små påsar vilka kan vara ganska opraktiska när man mäter upp av  pulvren. Så jag köpte två av dessa förpackningar.


Burkarna verkar väldigt bra för ändamålet även om de inte rymde så mycket. Jag hade dock underskattat min mängd pulver och pigment och måste nog köpa minst en förpackning burkar till nästa gång jag är i Tiger!

No comments:

Post a Comment