Wednesday, January 1, 2014

Julens övriga kosmetika

Från vänster:
Aftershave lotion med bl.a. aloe vera, jojobaolja, tistelolja, ringblomsolja, B5 och E-vitamin samt eterisk olja av apelsin, pepparmint och lavendel.
Fotkräm med bl.a. aloe vera, sheasmör, kakaosmör, avokadoolja och eterisk olja av lavendel eller pepparmint (jag gjorde två satser).
Emulgerande sockerpeeling med bl.a. sheasmör, kakaosmör, solrosolja och olika eteriska oljor/doftoljor (flera satser).
Body Butter med bl.a. aloe vera, mangosmör, kakaosmör, avokadoolja, solrosolja och eterisk olja av lavendel, vanilj och patchouli.
Läppomada med bl.a. sheasmör, kakaosmör, bivax, avokadoolja och sötmandelolja. Smak av mango eller "vanilla coke".
(som syns hann jag inte riktigt göra alla etiketter så fina som jag hade velat så jag fick nöja mig med vissa handskrivna versioner :( )

Jag skulle gärna skriva ut recepten för dessa krämer här, men i och med att jag lånat många av grundrecepten från  andra bloggare så vill jag inte göra det. Jag har dock tänkt skriva ett inlägg om grunderna i att laga krämer inom en snar framtid. Tills dess är här en länk till en fantastisk blogg med massvis av kosmetikarecept.

2 comments:

  1. Hej! Jag hittade din blogg när jag googlade omsmält tvål och blev superglad. Så många inspirerande hemmaspa- projekt du har!
    H. Nora, en annan finlandssvensk hemmaspa- entusiast

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj vad roligt med en liksinnad! Tittade lite på din blogg och du verkar ju också ha en hel del roliga projekt på gång. Är imponerad över att du hinner med dem samtidigt som du har små barn!

      Delete