Tuesday, October 29, 2013

Sängöverkastet klart!

Nu är sängöverkastet äntligen klart! Eller det har nog redan varit det en tid, men jag har inte "hunnit" skriva om det... Det var ett betydligt större projekt än vad jag tänkte att det skulle vara och det finns ännu vissa detaljer som jag skulle vilja lägga till, men jag orkar inte, jag är trött på projektet. Riktigt nöjd är jag nog ändå. När jag var klar med det så måste jag kolla upp min inspirationskälla (överkastet som var så fint, men skamlöst dyrt :P) och jag tycker faktiskt att det här överkastet är finare!

Så här gjorde jag:
(låt dig inte luras av de få stegen, jag spenderade tiotals timmar på detta :P)

1. Jag tovade bollarna (kolla upp detta inlägg för instruktioner). I intruktionerna står det att man kan fylla bollarna med något för att spara ull, men jag rekommenderar inte det till detta projekt eftersom de då blir väldigt hårda och svåra att sy fast ordentligt.
2. Jag sydde fast dem längs med långsidorna på överkastet med hjälp av björntråd.
3. Jag sydde runt kanten med ljusrött garn
4. Jag sydde en söm ovanför den ljusröda kanten med mörkturkost garn för att gränsa av den.

Resultatet. Ville egentligen ta en ny bild med bättre ljus+snyggare bäddning, men det
fick bli så här i och med att kameran är sönder. :P

Närbild.


No comments:

Post a Comment