Friday, May 24, 2013

Ellen kan själv!

Nåja. Nu fick jag igen för mig att det var dags att börja blogga (typiskt mig att få för mig det just nu då jag har tusen andra saker som jag borde göra). Det blir säkert blogg nummer tio eller något därvid jämförbart. ;) Men jag ska försöka hålla den här vid liv.

Jag kommer antagligen främst att skriva om diverse olika pyssel som jag håller på med eftersom jag helt enkelt har en massa olika projekt på gång just nu. Jag föreställer mig, eller fantiserar kanske snarare, också om att någon skulle kunna få inspiration till egna pyssel genom denna blogg.

Namnet på bloggen har att göra med att jag älskar att göra saker själv. Och med saker menar jag alltså helt konkret olika föremål, livsmedel m.m. Jag gillar att "genomskåda" kommersiella produkter och ersätta dem med billigare och bättre alternativ. Eller det är iallafall vad jag brukar tänka att jag gör när jag sätter igång med ett pyssel ("Ellen gör själv, det blir billigare och personligare"), men ofta slutar det med att det inte alls blev billigare och dessutom ser väldigt hemmalagat ut. Men jag har iallafall roligt i processen.

Just nu domineras mitt pysslande ganska långt av hemgjord kosmetika. Igår fixade jag ihop lite citron-lime-kokosnöt tvål samt aloe vera gel, jag ska försöka få in lite bilder på det senare ikväll :) Nu ska jag gå och skära upp tvålen.

No comments:

Post a Comment