Monday, October 6, 2014

Tvålfilm

Marko hade som uppgift i skolan att producera någon typ av film och han föreslog att vi tillsammans skulle fixa en instruktionsfilm för hur man gör tvål. Vi filmade den med iphone och utan stativ så kvaliteten är därefter, men vi är båda överens om att vi (Marko) fick ut ganska mycket ur våra begränsade resurser. Jag är förfärligt awkward framför kameran, men jag bestämde mig ändå för att dela filmen här ifall den kan vara till nytta för någon. Filmen behandlar alltså grunderna i tvåltillverkning och visar hur det går till när man gör kallrörd tvål.

 
 
I slutet av videon påstår jag att det kommer att komma flera Ellen kan själv-videon och där får väl framtiden utvisa om jag ljög eller inte ;) Det var nog roligt att göra videon, men relativt tidskrävande åtminstone så här första gången.

1 comment:

  1. Hej! undrar vars du köpt kaliumhydroxid?:)

    ReplyDelete